Відповідно до п. п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.
Згідно з п. 299.11 ст. 299 ПКУ при виявленні відповідним контролюючим органом під час проведення перевірок порушень платником єдиного податку першої-третьої груп вимог, встановлених главою 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розд. XIV ПКУ, анулювання реєстрації платника єдиного податку першої-третьої груп проводиться за рішенням такого органу, прийнятим на підставі акта перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення. У такому випадку суб’єкт господарювання має право обрати або перейти на спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття рішення контролюючим органом.
Таким чином, для переходу на спрощену систему оподаткування фізичній особі – підприємцю, якій за рішенням контролюючого органу, прийнятим на підставі акта перевірки, було анульовано реєстрацію платника єдиного податку (першої-третьої груп) чотири послідовних квартали слід рахувати з першого числа місяця кварталу, в якому прийнято таке рішення контролюючим органом.
Центр обслуговування платників Тернопільської ДПІ відновив свою роботу
Віднедавна бажаючі особисто отримати адміністративні послуги у Центрі обслуговування платників Тернопільської ДПІ Головного управління ДПС у Тернопільській області можуть відвідати цю установу. Адже ЦОП відновив свою роботу і запрацював звичному «карантинному» режимі. Тобто, прийом відвідувачів здійснюється з 8 год. 00 хв. (надання адміністративних послуг – з 10 год. 00 хв.) до 17 год. 00 хв. (у п’ятницю до 15 год. 45 вх.) з обідньою перервою з 12 год. 00 хв. до 12 год. 45хв. До того ж, з метою дотримання карантинних норм, у приміщенні проводитимуться технічні перерви для санітарної обробки та провітрювання (кожні дві години на 10-15 хв.).
Відновлення роботи ЦОПу відбулося відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 травня 2020 року № 392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СоV-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів», а також враховуючи відповідність епідеміологічних показників в області встановленим критеріям МОЗ щодо нових випадків захворювання на коронавірусну хворобу.
Реалізація столових вин без ліцензії та реєстрації місць зберігання
Головне управління ДПС у Тернопільській області нагадує, що відповідно до вимог Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі – Закон №481) дія Закону №481 не поширюється на роздрібну торгівлю винами столовими, крім випадків, передбачених Законом №481.
Згідно з ст. 15 Закону №481 роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) може здійснюватися суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
Відповідно до ст. 1 Закону №481:
- алкогольні напої – це продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 0,5 відсотка об’ємних одиниць, які зазначені у товарних позиціях 2203, 2204, 2205, 2206 (крім квасу «живого» бродіння), 2208 згідно з УКТ ЗЕД, а також з вмістом спирту етилового 8,5 відс. об’ємних одиниць та більше, які зазначені у товарних позиціях 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД;
- місце зберігання – це місце, яке використовується для зберігання спирту, або приміщення, яке використовується для зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, відомості про місцезнаходження якого внесені до Єдиного державного реєстру місць зберігання (далі – Єдиний реєстр).
Єдиний реєстр – це перелік місць зберігання, який ведеться податковими органами і містить визначені Законом №481 відомості про місцезнаходження місць зберігання та відомості про заявників.
Статею 15 Закону №481 передбачено, що суб’єкти господарювання (у тому числі іноземні суб’єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які отримали ліцензію на роздрібну торгівлю, зокрема алкогольними напоями, вносять до Єдиного реєстру тільки ті місця зберігання алкогольних напоїв, що розташовані за іншою адресою, ніж місце здійснення торгівлі.
Відповідно до частини 55 ст. 15 Закону №481 зберігання, зокрема, алкогольних напоїв здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв, внесених до Єдиного реєстру, незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру.
Отже, відповідно до Закону №481 роздрібна торгівля столовими винами здійснюється суб’єктами господарювання без наявності ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями відповідно до ст. 15 Закону №481 та місця зберігання алкогольних напоїв в місцях роздрібної торгівлі не вносяться до Єдиного реєстру.
Разом з цим, зберігання столових вин відповідно до частини 55 ст. 15 Закону №481 здійснюється в місцях зберігання, внесених до Єдиного реєстру (крім місць зберігання за місцем роздрібної торгівлі).
Перелік товарів протиепідемічного призначення, у вигляді пожертвувань, з метою включення до податкової знижки
Підпунктом 166.3.2 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати, зокрема, суму коштів або вартість майна, перерахованих (переданих) платником податку у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, які на дату перерахування (передачі) таких коштів та майна відповідали умовам, визначеним п. 133.4 ст. 133 ПКУ, у розмірі, що не перевищує 4 відс. суми його загального оподатковуваного доходу такого звітного року.
Водночас 2 квітня 2020 року набрав чинності Закон України від 30 березня 2020 року №540-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі – Закон №540), відповідно якого внесені зміни до ПКУ, зокрема, підрозд. 1 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ доповнено новим п. 11 (п. 1 розд. І Закону №540) та зобов’язано Кабінет Міністрів України (далі – КМУ) розробити та затвердити перелік товарів протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню епідемій, пандемій, коронавірусної хвороби (COVID-19) .
Так, п. 11 підрозд. 1 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ встановлено, що за результатами 2020 року, при реалізації права на податкову знижку відповідно до положень ст. 166 ПКУ, сума коштів або вартість лікарських засобів для надання медичної допомоги хворим, дезінфекційних засобів і антисептиків, медичного обладнання, засобів індивідуального захисту, медичних виробів для скринінгу хворих, розхідних матеріалів для надання медичної допомоги, медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів, реагентів для лабораторних досліджень; медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів для інфекційних відділень, патологоанатомічних відділень тощо, засобів особистої гігієни, продуктів харчування та/або товарів за переліком, що визначається КМУ, які добровільно перераховані (передані) громадським об’єднанням та/або благодійним організаціям та/або центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, та/або іншим центральним органам виконавчої влади, які реалізують державну політику у сферах санітарного та епідемічного благополуччя населення, контролю якості та безпеки лікарських засобів, протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та іншим соціально небезпечним захворюванням, та/або особі, уповноваженій на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, та/або закладам охорони здоров’я державної та/або комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій протягом карантину, що запроваджений КМУ у порядку, встановленому законом, на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), включається до податкової знижки у повному обсязі без урахування обмежень, визначених п.п. 166.3.2 п. 166.3 ст. 166 ПКУ.
Таким чином, до витрат платника податків, понесених з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби COVID-19, включатиметься сума коштів або вартість товарів, які добровільно перераховані (передані) як благодійність відповідним організаціям та/або органам виконавчої влади, закладам охорони здоров’я, тощо.
При цьому перелік товарів (в тому числі лікарських засобів, медичних виробів, тощо), витрати на які включатимуться до податкової знижки, визначається КМУ(на сьогодні проект постанови в розробці).
Внесок ПДВ від бізнесу Тернопільщини – 1,6 млрд гривень
Плюс 40,7 відсотків до минулого року або 470,6 млн грн, на стільки більше податку на додану вартість сплатили суб’єкти господарювання Тернопілля у січні-листопаді 2020 року. Сума цьогоріч сплаченого платежу складає 1 млрд 625,5 млн гривень. Додаткові надходження склали 351,7 млн грн, оскільки сплата перевищила очікування на 27,6 відсотка.
Середньомісячна сплата податку на додану вартість у січні-листопаді 2020 року складає 147,8 млн гривень. Порівняно з минулим роком – плюс 42,8 млн гривень.
У листопаді цього року суб’єкти господарювання Тернопільщини спрямували 324,8 млн грн податку на додану вартість. Це проти 149,3 млн грн цього платежу, сплаченого у листопаді 2019 року. Тобто цьогоріч фактичні надходження ПДВ зросли на 175,4 млн грн або у 2,2 рази.
Станом на початок грудня на теренах нашого краю було зареєстровано 2750 платників податку на додану вартість – юридичних осіб. Порівняно з відповідним періодом минулого року їхня кількість зросла на 75 осіб або плюс 2,8 відсотка.
Теребовлянське сектор організаційно – розпорядчого управління
організаційно – розпорядчого управління
Головного управління ДПС у Тернопільській області