Часто буває так, що громадянин, володіючи житловим будинком, не має документів, які посвідчують його право власності на земельну ділянку, на якій розміщений цей будинок. І тоді у власників виникають питання з чого потрібно розпочинати, до кого потрібно звернутись та які етапи варто пройти, аби приватизувати земельну ділянку під будинком?
Найперше слід розпочати з виготовлення технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).
Варто зауважити, що для замовлення та розроблення такої документації не потрібно будь-яких додаткових дозволів.
Розробниками технічної документації із землеустрою можуть бути:
- юридичні особи, які мають необхідне технічне і технологічне забезпечення та у їх складі працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
- фізичні особи – підприємці, які мають необхідне технічне і технологічне забезпечення та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою.
Важлива умова – виконавцем робіт може бути лише особа, яка має сертифікат інженера-землевпорядника. Тому, перед укладанням договору, поцікавтеся у майбутнього виконавця робіт про його наявність. Якщо ж у нього такого документа немає – проект землеустрою буде вважатися недійсним і здійснити державну реєстрацію земельної ділянки ви не зможете.
Технічна документація виготовляється у паперовій формі та на електронних носіях. Варто зауважити, що вартість, строки виконання робіт та інші умови повинні бути передбачені в договорі, який ви, як заявник, має укласти із землевпорядною організацією. Тому важливо, щоб в договорі був вказаний конкретний термін виконання робіт, який згідно із законодавством не може перевищувати 6 місяців. Наголошую також й на тому, що вам варто обумовити із цією землевпорядною організацією те, що її фахівець також зареєструє земельну ділянку в Державному земельному кадастрі (ДЗК). Як правило, так і відбувається. Однак є такі випадки, коли громадянин отримував лише готову документацію на цю земельну діяльну без її реєстрації у ДЗК.
Далі необхідно подати клопотання до відповідного органу місцевого самоврядування (сільської, селищної чи міської ради), який передає земельні ділянки комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених Земельним кодексом України. Звертаю увагу, що до клопотання потрібно додати розроблену технічну документацію на земельну ділянку та витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.
Термін розгляду: 1 місяць з дня отримання документів відповідним органом місцевого самоврядування.
За результатами розгляду клопотання Ви маєте отримати рішення місцевої ради про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та передачу земельної ділянки у власність.
І останнім кроком буде оформлення права власності на земельну ділянку завершується реєстрацією права власності на земельну ділянку. Для цього вам слід звернутися в центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) та надати такі документи:
- заяву встановленої форми;
- документ, що посвідчує особу;
- засвідчену копію рішення про безоплатну передачу земельної ділянки;
- витяг із Державного земельного кадастру про земельну ділянку;
- документ, що підтверджує внесення плати за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно.
Термін розгляду – до 5 робочих днів.
У результаті реєстрації права власності на земельну ділянку ви отримаєте витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
За правовими консультаціями та юридичною допомогою можна звернутися до Бережанського бюро правової допомоги за адресою: м. Бережани, вул. Банкова, 6. Тел.: (03548) 2 39 99.
Бережанське бюро правової допомоги