Відбулася зустріч за участю представників і представниць Бережанської міської ради та громадської організації «ТМЖК «Відродження нації».
Спілкувалися про реалізацію проєкту «Забезпечення комплексного реагування у сфері захисту осіб, які постраждали від торгівлі людьми, експлуатації чи ґендерно-зумовленого насильства у воєнний час у Тернопільській області».
Проєкт націлений на забезпечення комплексного реагування та захист осіб, постраждалих від торгівлі людьми, експлуатації чи ґендерно-зумовленого насильства.
Мета робочої зустрічі: покращення взаємодії, вивчення ситуації в громаді, виявлення вразливих з числа ВПО та місцевого населення для надання їм допомоги, підвищення рівня усвідомлення проблеми торгівлі людьми, експлуатації та ґендерно зумовленого насильства.
Проєкт втілюється завдяки Представництву Міжнародної організації з міграції, Агентству США з міжнародного розвитку USAID Ukraine - USAID Україна, Уряду Ліхтенштейн.
Війна, глибока економічна та гуманітарна криза є тими факторами, що впливають на зростання злочинності, зокрема, торгівлі людьми ззовні та всередині країни. Воєнні дії, руйнування житла, перебування під тимчасовою окупацією, зубожіння, інші обставини спонукають частину населення, особливо жінок, дітей, осіб похилого віку, людей з інвалідністю до виїзду за кордон у пошуках захисту та засобів до існування.
Втрата роботи, руйнування підприємств змушують приймати ризиковані пропозиції щодо працевлаштування і в Україні. Значно зросла вразливість населення до потрапляння у ситуацію торгівлі людьми, збільшилась кількість шахраїв та вербувальників як всередині країни, так і за кордоном. Зростаючий попит на сексуальні послуги від українських жінок є стимулом для торгівців людьми вербувати та експлуатувати саме українських жінок та дівчат.
Все вище перелічене збільшує ризики всіх форм експлуатації.
За даними Національного дослідження уразливості населення до торгівлі людьми та експлуатації в умовах війни, проведеного у жовтні 2022 року на замовлення представництва МОМ в Україні - Агентства ООН з питань міграції в Україні, 20,8 млн осіб втратили дохід, 16,4 млн членів сімей втратили роботу, 8,2 млн осіб не можуть купувати елементарні речі, 7,8 млн осіб роз’єдналися з рідними. Загалом понад 32 мільйони осіб постраждали безпосередньо або опосередковано через наслідки війни. 27% респондентів погодились би прийняти хоча б одну ризиковану пропозицію щодо роботи за кордоном, тоді як у 2021 році таких було 20%. 13% респондентів готові працювати у замкнених приміщеннях без змоги вільно залишити робоче місце. У 2021 році таких респондентів було 8%. Кожен другий українець готовий прийняти принаймні одну ризиковану пропозицію, яка може призвести до потрапляння в ситуації експлуатації, торгівлі людьми або насильства. Якщо в Україні частка уразливої групи становить 59%, то у Тернопільській області цей показник складає 62%.
Як свідчить дослідження, 39% респондентів готові працювати в обмін на безкоштовне проживання; 12% готові погодитись на безкоштовне або дешеве перевезення без точного маршруту; 6% готові скористатися безкоштовним або дешевим проживання в місці, адреси якого не мають або не можуть перевірити; 5% готові переїхати до житла, де плата за оренду або терміни не обговорюються заздалегідь; 3% готові віддати документи для отримання гуманітарної допомоги.
З початку повномасштабного вторгнення російської федерації станом на 15 грудня 2022 року більше 87 000 осіб знайшли прихисток у Тернопільській області.
Проєкт, що реалізується організацією, забезпечує комплексне реагування з метою захисту осіб, постраждалих від торгівлі людьми, експлуатації чи ґендерно-зумовленого насильства. Станом на 15 грудня, 163 особи із числа ВПО отримали загальну допомогу. 43 особи з числа постраждалих від торгівлі людьми, експлуатації, ГЗН, ДПзО, отримують спеціалізовану допомогу; 18 осіб отримали допомогу як група високого ризику до потрапляння у ситуацію торгівлі людьми та експлуатацію.
Запропонований проєкт має на меті продовжити розпочату діяльність, а саме:
- надання загальної та спеціалізованої допомоги найбільш вразливим особам на рівні області і громад;
- організація та проведення превентивної роботи з протидії торгівлі людьми, експлуатації чи ґендерно-зумовленого насильства; посилення спроможності неспеціалізованих гуманітарних партнерів виявляти та перенаправляти за допомогою постраждалих від торгівлі людьми, експлуатації чи ґендерно-зумовленого насильства.