Департамент соціального захисту населення Тернопільської облдержадміністрації надає номери телефонів, за якими громадяни можуть отримати консультації та роз’яснення з питань призначення житлових субсидій відповідно до спрощеного порядку:
- телефони (0352) 52-25-90, (068) 070-01-31 (в робочий час з 08:00 до 17:00 в робочі дні) «гаряча лінія»;
- телефон (068) 070-01-31 (у позаробочий час) «гаряча лінія».
----------------------------------------------------------------------------------------
Шановний споживачу!
Звертаємося до Вас з метою інформування про те, що в Україні діє програма державної допомоги на оплату житлово-комунальних послуг, яка надається безготівково, у вигляді житлових субсидій.
Пропонуємо Вам використати право на зменшення витрат на оплату житлово-комунальних послуг. Для цього потрібно звернутися до управління соціального захисту населення за місцем Вашої реєстрації (за фактичним місцем проживання - для осіб, які орендують житло) щодо призначення житлової субсидії.
Звертаємо увагу, що з 1 травня 2015 року суттєво спрощено порядок призначення субсидій і форми Заяви та Декларації, що подаються.
Ми надсилаємо Вам бланки Заяви та Декларації, які Ви можете заповнити і надати (або надіслати поштою) до управління соціального захисту населення.
Якщо Ви отримували субсидію протягом опалювального періоду 2014/2015 років, субсидія на наступний період призначається на підставі раніше поданих документів, без необхідності повторного звернення до управління соціального захисту населення та подання Заяви та Декларації.
Якщо у Вас виникнуть додаткові питання, то відповіді на них Ви можете отримати у місцевому управлінні соціального захисту населення або за телефоном Урядової «гарячої лінії» 0 800 507 309.
Також Ви можете дізнатися більше про програму житлових субсидій на сайті Міністерства соціальної політики України mlsp.gov.ua .
---------------------------------------------------------------
Інформаційна довідка до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2015 № 106 „Про удосконалення порядку надання житлових субсидій”
У зв’язку з підвищенням цін і тарифів на газ і електроенергію Урядом 28 лютого 2015 року прийнято постанову Кабінету Міністрів України „Про удосконалення порядку надання житлових субсидій” (далі – Постанова), якою з 01 травня 2015 року суттєво спрощено порядок призначення житлових субсидій.
Постановою передбачено наступне.
Для призначення субсидії необхідно подати лише два документи – заяву про призначення житлової субсидії (далі – Заява) та декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії (далі – Декларація), форма яких спрощена (додається). Не подаються довідки про доходи зареєстрованих осіб, відповідна інформація зазначається у Декларації.
Особам, які отримували житлову субсидію протягом опалювального періоду 2014/2015 років, субсидія на наступний період призначатиметься на підставі раніше поданих документів, без необхідності надання Заяви і Декларації.
Субсидія призначатиметься на 12 місяців на підставі відомостей про доходи, які зазначено у Декларації, а на наступний період – без звернення, на підставі отриманої інформації про доходи від Державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, вищих навчальних закладів. При цьому у разі коли оплата послуг з централізованого опалення проводиться лише в опалювальний період або за двоставковим тарифом, або для індивідуального опалення використовується природний газ (електроенергія), розмір субсидії розраховується окремо на опалювальний і неопалювальний періоди.
Для призначення субсидії враховуватимуться доходи без податку з доходів фізичних осіб за попередній календарний рік. Якщо субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається у I кварталі року, середньомісячний сукупний дохід визначається за перші три квартали попереднього року. У разі коли дохід заявника зменшився порівняно з попереднім календарним роком, житлова субсидія може бути призначена на підставі доходів за останні шість місяців за умови надання довідки до органу соціального захисту населення про доходи таких осіб за цей період.
Для студентів денної форми навчання вищих навчальних закладів у разі відсутності доходів не враховуватиметься дохід на рівні прожиткового мінімуму.
Для призначення житлової субсидії не має значення майновий стан сім’ї (наявність у володінні житлових приміщень, транспортних засобів, земельних ділянок, здача в оренду житлового приміщення тощо), крім купівлі майна або оплати послуг протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії на суму, яка на час купівлі (оплати) перевищує 50 тисяч гривень. У такому випадку субсидія може бути призначена на підставі рішення комісії.
Скасовується необхідність обов’язкового працевлаштування працездатних членів сім’ї та перебування їх на обліку в центрі зайнятості (до розрахунку сукупного доходу прийматиметься дохід такого члена сім’ї на рівні прожиткового мінімуму для працездатних осіб).
Отримають право на субсидію особи, які проживають у житловому приміщенні на підставі договору найму (оренди) житла, і на яких відкрито особові рахунки із сплати житлово-комунальних послуг.
Передбачено, що у разі якщо для опалення житлового приміщення одночасно використовується природний газ і електроенергія субсидія надаватиметься тільки на один вид палива
Комісіям при місцевих органах виконавчої влади надано право:
- приймати рішення про надання субсидії одиноким непрацездатним громадянам на збільшену понад норму площу житла;
- визначати кількість осіб для розрахунку субсидії у випадках, коли окремі особи з числа зареєстрованих фактично не проживають у житловому приміщенні і споживання комунальних послуг обчислюється засобами обліку. Таким документом може бути довідка, що підтверджує місце перебування особи в іншій адміністративно-територіальній одиниці у зв’язку з роботою, лікуванням, навчанням, довготривалим відрядженням, відбуванням покарання, а також довідка про оплату житлово-комунальних послуг в іншому житловому приміщенні.
Сума субсидії, яку перераховано на рахунки виконавців послуг і яка не використана домогосподарством внаслідок економії споживання послуг, зараховуватиметься виконавцем не тільки як оплата обов’язкової частки платежу домогосподарства, а й в рахунок майбутніх платежів.
Сума субсидії, перерахована (виплачена) внаслідок подання громадянином документів з недостовірнимивідомостями, повертається ним у подвійному розмірі.
Зазначеною Постановою доручено Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, Міністерству енергетики та вугільної промисловості разом з Міністерством інфраструктури забезпечити до 15 квітня та до 01 листопада 2015 р. виготовлення підприємствами, що надають послуги з газопостачання, електропостачання та централізованого опалення, бланків Заяви та Декларації і доставку їх споживачам.
Орієнтовний розрахунок розміру субсидії на оплату житлово-комунальних послуг можна визначити тут: http://www.kmu.gov.ua/control/calculator
------------------------------------------------------------------------------
ДЕРЖАВНА ПІДТРИМКА ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ
Щодо роз’яснення населенню заходів, що вживаються Урядом з надання державної фінансової підтримки для впровадження енергоефективних заходів
В умовах сьогодення питання ощадливого використання паливно-енергетичних ресурсів, заміщення газу альтернативними видами палива та державна підтримка впровадження енергоефективних заходів є надзвичайно важливими для сучасної України.
Одна з таких фінансових програм підтримки кінцевого споживача розроблена Державним агентством з енергоефективності та енергозбереження України, яка спрямована на стимулювання населення, зокрема, індивідуальних будинків, ОСББ та житлово-будівельних кооперативів, до запровадження енергоефективних заходів, які сприятимуть зниженню споживання енергетичних ресурсів в оселях до 50%.
Постанова Кабінету Міністрів України від 8 квітня 2015 року № 231 „Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 березня 2010 р. № 243 і від 17 жовтня 2011 р. № 1056” забезпечує відшкодування частини суми кредитів, залучених на придбання енергоефективного обладнання та матеріалів у багатоквартирних та одноквартирних будинках за трьома напрямками у таких розмірах:
· 20% (але не більше 5 тис. грн) – на придбання котлів з використанням будь-яких видів палива та енергії (за винятком природного газу);
· 30% (але не більше 10 тис. грн) – для фізичних осіб (населення) для впровадження заходів у одноквартирних будинках (та квартирах багатоквартирних будинків) на придбання енергоефективного обладнання та/або матеріалів, до яких належать,
для одноквартирних житлових будинків:
- радіатори опалення з терморегуляторами;
- вікна з двокамерними енергоефективними склопакетами (з енергозберігаючим склом);
- рекуператори тепла вентиляційного повітря;
- вузли обліку води (гарячої, холодної), зокрема засоби обліку та відповідне додаткове обладнання і матеріали;
- матеріали для проведення робіт з теплоізоляції зовнішніх стін, підвальних приміщень, горищ, покрівель та фундаментів;
- теплові насоси;
- сонячні колектори для виробництва теплової енергії та підігріву води;
для квартир у багатоквартирних житлових будинках:
- радіатори опалення з терморегуляторами;
- вікна з двокамерними енергоефективними склопакетами (з енергозберігаючим склом);
- вузли обліку води (гарячої, холодної) та теплової енергії, зокрема засоби обліку та відповідне додаткове обладнання і матеріали;
· 40% - для ОСББ (ЖБК) для впровадження заходів у багатоквартирних будинках на придбання енергоефективного обладнання та/або матеріалів, до яких належать:
- обладнання та матеріали для облаштування індивідуальних теплових пунктів;
- регулятори теплового потоку за погодними умовами та відповідне додаткове обладнання і матеріали до них;
- вузли обліку води (гарячої, холодної) та теплової енергії, зокрема засоби обліку та відповідне додаткове обладнання і матеріали до них;
- вікна з двокамерними енергоефективними склопакетами (з енергозберігаючим склом) для місць загального користування (зокрема, під’їздів, підвалів, технічних приміщень, горищ);
- матеріали для проведення робіт з теплоізоляції зовнішніх стін, підвальних приміщень, горищ, покрівель та фундаментів;
- матеріали та обладнання для модернізації систем освітлення місць загального користування (у тому числі щодо заміни електропроводки, ламп та патронів до них, встановлення автоматичних вимикачів).
Для здійснення вищезазначених заходів, укладено договори про взаємодію з публічними акціонерними товариствами “Державний ощадний банк України” http://www.oschadbank.ua/ua/private/loans/programs/energy/“ Державний експортно-імпортний банк України”, банк “Укргазбанк” http://www.ukrgasbank.com/ukr/sme/credit/osbb/ .
З метою проведення роз’яснювальної роботи в частині економічних, технічних та правових засад участі населення, ОСББ, ЖБК в програмі отримання державної підтримки на впровадження енергоефективних заходів уповноваженою установою Державним агентством з енергоефективності та енергозбереження України було створено CaII-центр.
Якщо ви маєте будь-які питання щодо економічних, технічних та правових засад участі в програмі та отримання державної підтримки на впровадження енергоефективних заходів, звертайтеся до call-центру: тел. (044) 292-32-57, e-mail energoefect@saee.gov.ua з 9:00 до 17:30 (крім вихідних та святкових днів).
"Це дуже просто" - Урядова ініціатива. Енергетична незалежність України.